Автоматичні режими КПП: розшифровка символів – ZAXID.NET

Режими автоматичних коробок передач: що означають всі ці літери фото Unsplash У деяких авто наявні режими L, 1, 2, 3 або їх відповідні варіанти D1, D2, D3

Управління автомобілем з автоматичною коробкою передач простіше, ніж з механічною: не потрібно вручну перемикати швидкості, хвилюватися про зупинку двигуна або пошкодження зчеплення. Проте, зустрічаючи додаткові позначення поблизу селектора автоматичної трансмісії, водії часто дивуються, не знаючи, для чого вони потрібні. «Авто Світ» розповідає про всі можливі варіанти функціонування автоматичної коробки передач та їх призначення.

Головні режими: P, R, N, D

Для початку нагадаємо про чотири основні режими автоматичної коробки передач:

  1. Режим P – це Parking, тобто положення для паркування. У ньому трансмісія блокується механічно: блокатор вихідного вала зупиняє шестерні, що не дає змогу автомобілю рухатися на схилах. Однак цим режимом не слід зловживати та застосовувати замість ручного гальма на крутих підйомах. У таких випадках автомобіль краще спочатку ставити на стоянкове гальмо, а вже потім переводити коробку в Parking.
  2. Режим R – це Reverse, тобто рух назад.
  3. Режим N – Neutral, тобто нейтральна швидкість. Вона необхідна, наприклад, при активації понижувальної передачі або виборі режиму повного приводу на позашляховиках. Але важливо пам’ятати, що буксирування автомобіля з автоматичною коробкою передач при вимкненому моторі може бути згубним для коробки передач.
  4. Режим D – це Drive, тобто режим звичайного руху вперед, коли коробка самостійно вибирає необхідні швидкості.

Режими L, 1, 2, 3

У деяких типах автомобілів є режими L, 1, 2, 3 або їх еквівалентні варіації D1, D2, D3.

  1. L (Low Gear) – в такому режимі коробка передач буде постійно використовувати тільки першу швидкість, не перемикаючись вище. Такий вимушений режим може бути корисним у різних ситуаціях: наприклад, при транспортуванні важкого причепа, гальмуванні мотором під час руху вниз по крутому спуску, русі на крутий підйом, а також у складних дорожніх умовах, таких як багнюка або сніг. Цей режим дозволяє регулювати швидкість обертання коліс залежно від натискання педалі газу. Але використовувати його слід обережно, оскільки на великих обертах двигуна колеса легко втратити зчеплення з дорогою.

  2. Режими 2, 3 (D2, D3) – це варіанти примусового обмеження другої або третьої швидкості відповідно. У таких режимах коробка перемикатиметься тільки між першими двома або трьома швидкостями. Ці режими також необхідні для особливих дорожніх умов: наприклад, для контролю автомобіля на зимовій дорозі, для гальмування двигуном на тривалих схилах помірної крутості, для руху по бруду, снігу, льоду тощо.

Режим B

Позначка B зустрічається в гібридних автомобілях та електромобілях. У цьому режимі активується система рекуперації енергії гальмування.

Якщо мова йде про транспортний засіб з двигуном внутрішнього згоряння, використовувати режим В необхідно в тих самих умовах, що і понижувальну передачу в механічній коробці або описані вище режими 1, 2 або 3 в автоматичній коробці передач. Але з тією лише відмінністю, що режим B можна включати на будь-якій швидкості, і коробка самостійно вибере потрібну швидкість для гальмування двигуном. В гібридах та електрокарах в режимі В можна, а в більшості випадків навіть потрібно їздити постійно, оскільки рекуперація енергії гальмування дозволяє частково відновити заряд акумулятора та, відповідно, збільшити запас ходу.

Режим O/D

Overdrive (O/D) – це режим підвищеної швидкості, що потрібна для економії палива при постійному русі на великій швидкості. В автоматичній коробці передач старої конструкції це зазвичай четверта швидкість, і автовиробники залишали можливість примусово вмикати або вимикати можливість використання цієї швидкості (у режимі O/D та O/D OFF відповідно). Відключення O/D може бути корисним, наприклад, під час руху зимовою дорогою для кращого контролю тяги на високій швидкості, при буксируванні, а також під час обгонів. При звичайному русі трасою або в місті O/D варто тримати увімкненим, щоб автоматична коробка передач могла використовувати підвищену швидкість для економії палива.

Режими S та PWR

Це Sport та Power відповідно. У різних виробників позначення спортивного режиму може відрізнятися, проте суть однакова. У такому режимі коробка передач дозволить ефективніше використовувати потенціал двигуна: перемикатися вгору при вищих обертах, і раніше перемикатися на знижену швидкість, щоб утримувати двигун у зоні максимального крутного моменту. Режим S можна використовувати як постійно за бажання їздити активно, так і час від часу – наприклад, при обгонах.

Режим M

M (Manual) – режим, що надає водієві можливість самостійно перемикати швидкості вручну. Такий режим дозволяє краще контролювати транспортний засіб. Наприклад, перемикатися на підвищену або примусово обмежувати швидкість. Проте варто враховувати, що більшість автомобілів все одно обмежує можливості управління в ручному режимі: наприклад, коробка автоматично перемкнеться на підвищену при досягненні граничних обертів двигуна або не перемкнеться на знижену/підвищену швидкість, якщо швидкість або оберти двигуна не відповідають швидкості.

Інколи режими S та M скомбіновані на одному положенні селектора. Наприклад, в автомобілях BMW з нефіксованим селектором-джойстиком вмикається режим M/S – тобто Manual/Sport.

Режим W (Winter) або «сніжинка»

Режим W (Winter) призначений для їзди взимку. У ньому автоматична коробка передач не використовує першу швидкість, а транспортний засіб починає рух з місця з другої, щоб запобігти пробуксовуванню коліс. А перемикання на підвищену швидкість відбувається на нижчих обертах. Рухатися в W режимі можна не тільки взимку, але і в інших ситуаціях, коли потрібен плавний старт з місця.

Source: zaxid.net

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *